Mostra de cinema italià de Barcelona | Cines Verdi Barcelona
ENGUANY LA MOSTRA DE CINEMA ITALIÀ DE BARCELONA SERÀ EXCLUSIVAMENT VIRTUAL

MOSTRA DE CINEMA ITALIÀ DE BARCELONA

LA MOSTRA DE CINEMA ITALIÀ DE BARCELONA està organitzada per FILMITALIA, el departament de l'entitat pública Istituto Luce Cinecittà encarregat de la promoció internacional del cinema italià contemporani. La de Barcelona és una de les mostres que FILMITALIA organitza arreu del món, en ciutats com Nova York, Londres, Tokio, Istanbul, Praga, Tel Aviv o Copenhagen.

El programa presenta 8 títols destacats del cinema italià recent. Cada pel·lícula es projecta un únic dia i les entrades son gratuïtes per un nombre d'usuaris limitat.

Gràcies al format virtual d'aquesta 9a edició de la Mostra, no només els ciutadans de Barcelona sinó els espectadors de tota Espanya poden gaudir gratuïtament de les projeccions a través de la plataforma Sala Verdi Virtual. Una situació que subratlla l'objectiu de la iniciativa: promoure la visió, la participació, la reflexió i el diàleg al voltant del cinema italià de qualitat... acompanyats com sempre dels autors i autores de les pel·lícules.

A tothom: bon festival!

AQUESTA ITÀLIA EN CERCA DE SI MATEIXA

de Giorgio Gosetti

Hi ha moments en què un país, una cultura, una societat estan cridats a mirar-se a si mateixos i reconèixer-se. Són aquests els instants en què l'art, el cinema, l'expressió, diuen molt més que les decisions polítiques i socials. Li correspon en general a l'artista anticipar, captar les emocions, les pors i les esperances latents en les persones amb el talent innat de l'endeví.

Les pel·lícules de la Mostra, que travessen gèneres narratius, models de producció, històries personals molt diverses, tenen la funció de comptar la memòria, l'actualitat, les expectatives d'aquesta Itàlia nostra, enmig d'una crisi col·lectiva que no coneix fronteres i que té a Europa el seu epicentre. Són pel·lícules concebudes i realitzades abans de la pandèmia, però no obstant això no resulta possible vas endinsar en elles sense aprehendre el que relaten sobre nosaltres, avui. He aquí la memòria d'un passat gairebé impossible com el de l'acolorida vida de Piero Vivarelli (Life as a B-Movie); he aquí la desesperada solitud creativa del pintor Ligabue en Volevo nascondermi; he aquí les amargues reminiscències d'un passat recent de Padrenostro ; o l'enuig provocador i vital d'I predatori, els depredadors, els nostres contemporanis. Són només alguns exemples d'una selecció tan compacta i multiforme com la nostra societat: passat, present i futur pròxim units per la humanitat dels protagonistes que, fins i tot sent ficticis, són més veritables que la veritat, com els nostres germans, els nostres parents.

Giorgio Gosetti

Seleccionador de la MCIB 2020

Mostra de cinema italià de Barcelona Mostra de cinema italià de Barcelona

Sol·licita la teva entrada virtual